Acasă > Eveniment > Apolodor, supus la teste!

Apolodor, supus la teste!

Lucrările la podul nou din Agigea sunt tot mai aproape de final. În aceste zile constructorii efectuează testele de punere în siguranță. Convoaie de camioane vor traversa canalul Dunăre-Marea Neagră pe pod, pentru ca acesta să fie echilibrat.

Podul Apolodor din Agigea, care face legătura între partea de Nord a portului și partea de Sud, a ajuns la faza testelor de punere în siguranță. În aceste zile zeci de caminoane vor traversa canalul Dunăre-Marea Neagră pe cele patru benzi rutiere ale podului, astfel încât eventualele dezechilibre să fie identificate și soluționate înainte de deschiderea circulației.

“Există un număr de opt scheme de încărcare, statice și dinamice, cu camioanele așezate în diverse puncte indicate de către proiectant. Vor permite ca să echilibrăm hobanele și să măsurăm eforturile în acestea. Podul hobanat este un pod foarte sigur, dar după ce va fi adus în parametrii lui optimi de funcționare”, ne-a declarat Anghel Stănescu, consultant firmă de construcții.

Lucrările la cel mai mare pod hobanat din România au început în anul 2011, timp în care au fost date mai multe termene de finalizare ale lucrărilor. Execuția a fost dificilă și a impus condiții deosebite de lucru, fiind executat cu montaj în consolă peste canal fără ca circulația pe apă să fie întreruptă mai mult de câteva ore.

„Podul are și o parte în curbă, este și o parte în aliniament, tronsoanele au fost aduse prin plutire, au fost ridicate, prinse în consolă. Structura a avut foarte multe eforturi și stări de tensiuni care s-au creat în timpul montajului, a fost o lucrare foarte complexă” ne-a mai spus Anghel Stănescu, consultant firmă de construcții. Structura podului este una impresionantă realizată după planuri mai vechi de 20 de ani.

După încheierea lucrărilor, noul pod din Agigea va avea o lungime de 360 metri, o deschidere de 200 metri și o lățime de 17 metri, ceea ce va permite ca traficul rutier să se desfășoare pe patru benzi. Noul pod Apolodor va reprezenta o variantă alternativă pentru șoferii care nu vor dori să circule prin localitatea Agigea pe perioada sezonului estival și nu numai.

Conform planurilor, conducătorii auto vor putea urca pe partea de nord a potului direct de pe autostradă iar în partea de Sud, vor utiliza un drum din localitate, ce urmează a fi realizat în următoarele luni.

Șoferii vor avea acces și la o bretea de drum care va începe în localitatea Agigea și va fi continuată cu un pod ce va traversa calea ferată din localitate. Această bretea de drum se va încheia cu un sens giratoriu, care va facilita accesul șoferilor pe podul Apolodor.

Podul va fi utilizat în special de șoferii autovehiculelor de mare tonaj care transporta marfă . Având în vedere etapa în care se află podul, din decembrie ar putea fi deschis circulației publice.

Redactor: Ana-Maria Stancu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *