Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a suspendat procedura de achiziție a celor 62 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale.
Deczia vine în urma publicării pe portalul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a soluției pe scurt în privința contestațiilor formulate pe procedură, respectiv: “admite contestația în parte și dispune remedierea”.
După publicarea deciziei CNSC, ARF va pune în aplicare măsurile dispuse, iar procedura de atribuire va fi reluată, în cel mai scurt timp, conform prevederilor legale.
În luna mai, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 62 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale, precum şi a serviciilor accesorii privind: mentenanţa și reparațiile, instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie.
Valoarea estimată este în intervalul între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA.
Contractul este împartit în trei loturi, și anume:
1. Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA.
2. Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA.
3. Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA.
Finantarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Operațional Transport (POT) pentru perioada 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.
Sursa: ARF