vineri, 28 februarie 2020
Acasă > Administratie > Asociația Litoral-Delta Dunării, obligată la raportare trimestrială

Asociația Litoral-Delta Dunării, obligată la raportare trimestrială

Scandalul iscat în ultima ședință de Consiliu Local cu privire la cheltuirea taxei de promovare a stațiunii Mamaia, a continuat și la ședința de azi.

Pe ordinea de zi, viceprimarul Decebal Făgădău a introdus un proiect de hotărâre prin care Municipalitate își retrage reprezentantul din comisia care aproba modalitate de cheltuirea a taxei de promovare.

Reamintim că în ședința trecută, la propunea consilierului PNL  Ana Marcu, Consiliul Local Municipal Constanța a solicitat Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării un raport privind modul în care s-au cheltuit sumele colectate în ultimii trei ani cu titlul de taxă de promovare a stațiunii Mamaia. Acest raport, pe care l-a publicat și Gazeta de Năvodari (vezi https://www.gazetadenavodari.ro/mamaia-promovata-pe-sume-considerabile/) a fost trimis Consiliului Local și a ridicat numeroase semne de întrebare, fapt pentru care viceprimarul Decebal Făgădău a considerat că situația trebuie mai atent monitorizată.

“Taxa de promovare este constituită din contribuția investitorilor din stațiunea Mamaia. Municipalitatea își oprește un procent de 20%, iar restul merge către Asociația Litoral-Delta Dunării pentru susținerea programelor de promovare. Fiind o taxă susținută de către patronii din zonă, consider că nu este normal ca, pe banii lor, să le spunem noi cum să facă promovarea. Singurul lucru care mă interesează este ca ei să prindă această promovare a stațiunii într-un concept legat de orașul Constanța, iar în privința cheltuirii acestei taxe, propun ca Asociația Litoral-Delta Dunării să ne prezinte trimestrial câte un raport”, a afirmat Decebal Făgădău, viceprimarul municipiului Constanța.

La proiectul inițiat de viceprimar s-au opus cei șase consilieri ai PNL care susțin că Municipalitate nu trebuie să își retragă din comisie reprezentantul.

“Suntem de acord cu proiectul inițiat privind monitorizarea din trei în trei a luni a sumelor cheltuite cu taxa de promovare. Dar ne opunem lipsei reprezentantului Municipalității, pentru că noi considerăm că prezența acestuia are un rol preventiv în stabilirea alocării sumelor pentru orice strategie de promovare. În fond este vorba despre o taxă locală, pe care o încasează Municipalitatea, chiar dacă virăm apoi 80% din ea către Asociația Litoral-Delta Dunării”, a susținut Sorina Tușa, consilier local din partea PNL.

“Mai avem o problemă. De ce dăm acești bani asociației? Ce o califică pe Asociația Litoral-Delta Dunării ca să primească acești bani? Nu poate fi realizat un concurs de strategii de promovare la care să participe mai multe organizații profesionale?” a întrebat Ana Marcu, consilier local din partea PNL.

Cert este că proiectul inițiat de viceprimarul Decebal Făgădău a obținut voturile necesare, iar din acest moment, din trei în trei luni, Asociația Litoral-Delta Dunării va trebui să întocmească un raport privind modalitatea de cheltuire a sumelor provenite din taxa de promovare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *