Averea – subiect tabu pentru reprezentanţii şi angajaţii Primăriei Hârşova

  •  
  •  
  •  
  •  

În zilele noastre, accesul liber la informaţii a devenit mult mai uşor prin intermediul internetului. Tehnologia permite sau ar trebui să permită instituţiilor de stat să fie aproape de cetăţeni şi să-i informeze, în timp real, cu privire la activităţile şi proiectele pe care le derulează, noutăţile legislative în domeniu, precum şi despre deciziile pe care le iau. 

Tocmai pentru a fi aproape de locuitori, pentru a îmbunătăţi relaţia dintre administraţia publică locală şi cetăţea, dar şi pentru a veni în sprijinul lor, primăriile şi-au creat site-uri proprii. Este şi cazul Primăriei Hârşova unde, se pare că administratorul site-ului respectiv a uitat să actualizeze informaţiile sau…o parte din informaţiile de interes public. Un click dat la întâmplare pe link-ul unde sunt postate declaraţiile de avere ale edilului şef, Tudor Nădrag, precum şi a funcţionarilor publici din cadrul instituţiei confirmă cele susţinute anterior. Aici nu poţi vizualiza decât declaraţiile de avere ale celor menţionaţi care datează din 1 iunie 2011. Şi asta în condiţiile în care ca ,,antet” al link-ului respectiv stă scris: ,,Conform dispoziţiilor art. 4 alin. (2) din Legea nr. 115 din 16 octombrie 1996 pentru declararea şi controlul averii publicată în Monitorul Oficial nr. 263 din 28 octombrie 1996, cu modificările şi completările ulterioare, Primăria Hârşova are obligaţia de a publica pe pagina de internet proprie, declaraţiile de avere ale personalului la care face referire Legea menţionată”.

Informare …de toamnă

Situaţia se repetă şi în ceea ce priveşte link-ul ,,Informaţii cetăţeni”. Liberul acces la informaţie – ,,un drept al fiecărui cetăţean, reglementat prin Constituţie”, după cum se şi menţionează pe site – nu este respectat de administraţia publică locală. Comunicatele datează din toamna anului 2009, iar publicaţia comunitară de informare ,, Realităţi Hârşovene” nu a mai fost actualizat din ianuarie 2007. Cât priveşte informarea localnicilor despre ceea ce mai întreprind reprezentanţii autorităţii locale am constatat că ultimul anunţ postat pe site-ul Primăriei Hârşova datează din 26 septembrie 2012 şi se referă la un anunţ colectiv referitor la oblogaţiile de plată pentru persoanele fizice.
Se ştie că majoritatea cetăţenilor nu asistă la şedinţele consiliului local, deşi sunt şedinţe publice în care se decid aspecte de interes pentru comunitate, în schimb, cei interesaţi sau măcar mai curioşi apelează la internet pentru a afla ce mai decid consilierii. Nu acelaşi lucru pot face locuitorii oraşului Hârşova. Pe site-ul Primăriei ultimele hotărâri ce au fost luate în cadrul Consiliului Local Orăşenesc şi au fost postate sunt cele din şedinţa ce a avut loc pe 25 noiembrie 2012. Ce au mai hotărât consilierii locali în ultimele două luni ale anului pe care-l încheiem vom afla, probabil, în 2013.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *