sâmbătă, 19 septembrie 2020
Acasă > IT Mania > Black Friday 2013, bătaie pe promoţiile lansate mai devreme

Black Friday 2013, bătaie pe promoţiile lansate mai devreme

Anunţate anul acesta iniţial pentru ultimul week-end al lunii noiembrie, promoţiile de Black Friday au fost devansate cu o săptămână. Explicaţia retailerilor români a fost aceea că românii nu ţin neapărat cont de momentul în care vor avea acces la reduceri ci sunt interesaţi de reducerile în sine.

După anunţurile făcute de eMag, Flanco sau evoMag, care au sperat sa mai câştige clienţi, iată că şi celalte magazine de electrocasnice au dat startul promoţiilor ceva mai devreme.

De la produse it, televizoare si  electrocasnice, anul acesta cumpărătorii pot profita de reduceri la haine, produse de infrumuseţare şi mai nou chiar maşini.

Conceptul de Vinerea Neagră a fost preluat de la americani şi a  fost pentru prima oară vizibil în România  în 2011 când însă nu a existat o strategie clară şi doar câteva magazine online au fost pe fază. Anul următor situaţia a stat diferit, Black Friday s-a extins in multe domenii din afara electro-IT-ului iar comunicarea masivă şi publicitatea au dus vânzări de peste 50 de milioane de euro. Din păcate avalanşa de cumpărători a făcut ca multe site-uri  să “pice”, coletele au ajuns şi după zece zile, însă au existat şi mulţi oameni care şi-au luat produse care i-au mulţumit.

În 2013 ziua de Black Friday a fost românizată puternic pentru că nici nu se ţine în data tradiţională şi va dura chiar opt zile pentru unele magazine.

Pentru a evita problemele de anul trecut, mulţi retaileri online au investit considerabil în serverele lor, astfel încât să poată face faţă avalanşei de clienţi. Dar cum socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, problemele nu au lipsit nici anul acesta. Chiar dacă în mare parte website-urile magazinelor online au făcut faţă mai bine, au existat probleme precum încărcăre greoaie şi chiar şi site-uri nefuncţionale. Totusi, pe o bună parte din site-uri s-au înmulţit etichetele cu stoc epuizat, semn că ofertele interesante au fost evident, la mare căutare.

Printre participanţii care au furat startul anul acesta se numără comercianţi precum eMAG, Flanco, Domo, Altex, MediaGalaxy, evoMag, ClickShop, Oktal, f64, Elefant si PC Garage. Foarte puţine site-uri au deschis ofertele la miezul nopţii  fiindcă ar fi riscat să pice sub asaltul curioşilor. Dupa ora 2.00 câteva magazine online au dat drumul promoţiilor, iar spre ora 5.00 deja existau destule produse cu eticheta stoc epuizat.

Au existat mulţi cumpărători care au preferat preferat sa cumpere “pe viu” produsul şi nu prin internet. Aceştia au aşteptat în linişte încă de la prima oră pâna cand s-au deschis magazinele şi s-au uitat printre rafturi până şi-au găsit produsele căutate. Magazinele fizice au deschis la ora 6.00 (in cazul Flanco si Domo) şi la 7.00 (Altex). Aşa se face că la prima oră existau déjà mulţi oameni care ieşeau cu televizoare sau alte produse în braţe.

Indiferent de aglomeraţie sau dacă vor reuşi să îşi cumpere produsul dorit, pe segmentul electro-IT se aşteaptă vânzări cu peste 50% mai mari decât în 2012, la peste 100 milioane euro.

Bogdan Chirea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *