luni, 10 august 2020
Acasă > Social > Centura Capitalei arată deplorabil

Centura Capitalei arată deplorabil

Peste 140 de mii de şoferi au parte zilnic de un trafic infernal pe Centura Capitalei. Şi asta pentru că drumul se aseamănă mai degrabă cu o uliţă dintr-un sat de la capătul României. Culmea este că deşi sunt bani pentru reparaţii, lucrările se mişcă în pas de melc: anul acesta sunt alocate 41 de milioane de euro pentru lucrări, însă niciun kilometru reabilitat NU va fi deschis circulaţiei.

Cei 72 de km ai Centurii Capitalei candidează la titlul de cel mai tergiversat proiect rutier major al României. Dezbătut încă din anul 2005, înainte de aderarea la Uniunea Europeană, proiectul estimat de CNADNR la o valoare de aproximativ 530 de milioane de euro a trecut “de pe hârtie” la stadiul de şantier în anul 2007. De atunci s-au reabilitat în mod real doar 20 de kilometri, şi aceştia finalizaţi în proporţie de 90-95%. La cinci ani de la începerea lucrărilor de reabilitare, doar 30% din ruta ocolitoare a Bucureştiului poate fi comparată cu cea a altor oraşe din ţară. Acum abia, în cel de-al şaselea an de lucrări, CNADNR spune că se lucrează la alţi 20 de km. Vorbim despre segmentul de 9 kilometri care leagă zona Chitila de autostrada Bucureşti-Piteşti şi de tronsonul de 10 kilometri, cel care face legătura între zona Voluntari şi Autostrada Bucureşti-Constanţa. Neatinşi rămân însă ceilalţi 32 de km ai centurii, din partea de sud a oraşului. Un tronson care dă multe bătăi de cap şoferilor. Şanţurile făcute de tiruri, porţiunile răzuite, şinele de cale ferată părăsite, peste toate se creează cozi de zeci de maşini.

Problemele de pe Centura Capitalei devin cu atât mai grave, cu cât numărul maşinilor este în creştere de la an la an, în condiţiile în care nu există nicio alternativă viabilă la traversarea Bucureştiului. Din păcate însă, compania de drumuri nu are nici ochi să vadă, nici urechi să asculte. Dovada? Deşi în 2013 sunt alocate 41 de milioane de euro pentru lucrările de modernizare, cei 20 de kilometri “în lucru” vor fi gata abia anul viitor. Şi asta doar dacă CNADNR va primi în 2014 alţi bani să continue lucrările.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *