Acasă > Social > CNADNR promite: Putem deszăpezi Autostrada Soarelui în 8 ore, chiar dacă zăpada ajunge la 1,50 m

CNADNR promite: Putem deszăpezi Autostrada Soarelui în 8 ore, chiar dacă zăpada ajunge la 1,50 m

 Oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi ne-au asigurat că circulația pe DN1, cea mai importantă șosea din România, nu va mai fi niciodată închisă după ce au cumpărat 100 de de autofraze și șapte autoșenilate speciale.

Responsabilul cu întreținerea și deszăpezirea drumurilor și autostrăzilor în cadrul CNADNR, Florin Dascălu ne-a explicat că 85% din drumurile naționale și autostrăzi sunt acoperite de contracte de deszăpezire.

“Am distribuit cele 100 de auto utilaje de deszăpezire în toată țara. Pentru fiecare DRDP am achiziționat un autovehicul șenilat care poate transporta 16 persoane. Am avut o întâlnire cu reprezentanții Poliției Rutiere, Administrației Naționale de Meteorologie și Inspectoratului pentru Situații de Urgență pentru a prezenta stadiul contractelor, stocurile și montarea indicatoarelor. Autovehiculele șenilate sunt dotate de ISU cu truse de prim ajutor. Aceste șenilate sunt dotate cu camere cu termoviziune, o sa fie detectat orice corp uman sub zăpadă”, ne-a declarat Florin Dascălu. Potrivit acestuia, fiecare autovehicul șenilat este prevăzut cu targă pentru intervenții în situații de urgență. „Trei șenilate, dacă vor fi probleme în zona  Capitalei vor fi relocate de angajații CNADNR. Din cele 100 utilaje de deszăpezire, 39 de autofreze au o capacitate de 5.000 de metri cubi pe oră. Aceste utilaje sunt distribuite în zonele unde sunt tronsoane de autostradă”, ne-a mai explicat Dascălu.

Oficialul CNADNR ne-a prezentat un top a drumurilor naționale și autostrăzilor cu risc de înzăpezire. „De departe cel mai mare pericol de înzăpezire îl prezintă autostrada București-Constanța. DN 2 Urziceni-Râmnicu Sărat este pe locul doi din punct de vedere al riscului de înzăpezire, iar pe locul trei este DN 23 Brăila-Focșani. Locurile patru și cinci sunt ocupate de autostrada București-Pitești și șoseaua care leagă Râmnicu Sărat de Brăila”, ne-a mai declarat Florin Dascălu.

La sfârșitul săptămânii trecute, oficialii CNADNR ne-au pus la dispoziție stadiul încheierii acordurilor cadru pentru întreținerea curentă pe timp de iarnă 2015-2016. „Până la sfârșitul lunii vom încheia toate ofertele aflate în evaluare. Sunt stocuri de sare, clorură de calciu și motorină. Ordinul privind posibilitatea utilizării nisipului în iarna 2015-2016 se va publica în câteva zile în Monitorul Oficial apoi începe achiziția la DRDP-uri”, ne-a mai precizat oficialul CNADNR.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *