miercuri, 23 septembrie 2020
Acasă > Social > Dieta mediteraneană: 5 preparate delicioase pentru un corp tonifiat

Dieta mediteraneană: 5 preparate delicioase pentru un corp tonifiat

Despre dieta mediteraneană se spune că este cea mai sănătoasă din lume. De altfel, mai multe studii arată că stilul bucătăriei grecești și italiene din anii ‘60, perioada de referință pentru observarea acestei diete, este asociat cu riscuri de sănătate mai reduse decât în alte regiuni.

Preparatele care alcătuiesc dieta mediteraneană sunt ușoare și se bazează mai ales pe legume, carne slabă și cereale integrale. De aceea, riscurile apariției unor boli de inimă sau metabolice sunt mult mai scăzute în rândul celor care adoptă un astfel de regim alimentar.

Dacă îți dorești să ai un stil de viață sănătos și un corp tonifiat, am pregătit câteva idei de preparate care să te inspire. Le poți găti acasă la tine sau le poți comanda din lista de restaurante de la FoodPanda.

Salata cu gyros grecesc de pui

Una dintre cele mai apreciate rețete din dieta mediteraneană este gyrosul grecesc. Acesta se face din carne friptă îndelung, până devine foarte fragedă. De obicei se folosește carnea de miel, însă pentru un preparat dietetic alege carne de pui. Bucățile de carne adaugă proteine la salatele delicioase specifice acestei regiuni.

Poți amesteca salată verde cu roșii cherry, castraveți, ceapă, brânză feta, măsline și avocado. Pentru un plus de proteine poți adăuga și năut. Dressingul este din ulei de măsline extra virgin, puțin usturoi, oțet balsamic sau lămâie. Nu uita de nici de pita cu care se servește salata. Acest preparat este deopotrivă delicios și sănătos.

Sosul tzatziki

Cu siguranță ai mâncat măcar o dată sos tzatziki, atunci când ai călătorit în Grecia. Acest sos cremos și răcoritor, cu specific mediteranean, nu poate lipsi de pe mesele niciunei taverne grecești.

Cu foarte puțin efort, poți savura acest deliciu și acasă. Ai nevoie de iaurt grecesc, cu conținut de grăsime de cel puțin 10%, un castravete, doi căței de usturoi și ulei de măsline extra virgin. Secretul unui sos tzatziki cremos este să scoți semințele castravetelui și să-l scurgi bine de apă, după ce l-ai dat prin răzătoare. Astfel, pulpa castravetelui nu va lăsa apă și sosul tzatziki va fi cremos, la fel ca cel original, din Grecia.

Spaghetti AOP

Unul dintre cele mai populare feluri de paste din Italia, spaghetti ”aglio, olio e peperoncino” înseamnă spaghetti cu usturoi, ulei și ardei iute. Sunt paste foarte ușor de preparat, gustoase și sănătoase, mai ales dacă alegi variante de paste integrale.

La rețeta originală poți adăuga și roșii cherry sau pătrunjel, pentru un plus de savoare. Tot ce trebuie să faci este să fierbi pastele timp de 10-11 minute și să prepari un sos din ardei iute tocat, usturoi și câteva linguri de ulei extra virgin de măsline.

Imediat ce pastele sunt fierte, adaugă-le peste amestecul AOP, alături de o lingură din apa în care au fiert. Servește-le imediat, pentru că aceste paste sunt foarte gustoase când sunt fierbinți.

Tagliatele din zucchini cu creveți

Fructele de mare sunt nelipsite din bucătăria mediteraneană. Sunt ușor de preparat, au un gust foarte bun și sunt sănătoase. O rețetă pe care o vei regăsi adesea în meniurile restaurantelor mediteraneene este cea de tagliatele din zucchini, cu creveți.

Zucchini sunt asemănători cu dovleceii dar au coaja de culoare verde închis și o consistență mai densă, pentru că nu au la fel de multe semințe. Gustul este însă similar.

Cu ajutorul unui aparat special sau a unui peeler, poți realiza spaghete sau tagliatele din zucchini. Acestea se scurg foarte bine de apă și se gătesc împreună cu creveții, doi căței de usturoi și câteva roșii cherry.

Sosul pesto de busuioc

Busuiocul este una dintre aromele de bază din bucătăriile italiene și grecești. De aceea, bucătarii au căutat mereu noi forme de a-l incorpora în preparatele lor.

Sosul pesto este una dintre vedetele dietei mediteraneene, datorită versatilității – poate acompania carnea de pui sau pastele – și a aromei deosebite. Ca să prepari sos pesto, ai nevoie de frunze de busuioc, muguri de pin sau miez de caju, usturoi, suc de lămâie, ulei extravirgin de măsline și o bucată de parmezan sau pecorino romano.

Amestecă ingredientele cu ajutorul unui robot de bucătărie și vei savura cel mai gustos pesto făcut în casă.

Încearcă să gătești acasă aceste preparate sau comandă-le de la restaurantele cu specific mediteranean. Te vei simți mai sănătos și vei avea în același timp parte de mese super hrănitoare.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *