duminică, 20 septembrie 2020
Acasă > Editorial > Guvernul Ponta II trece de chinurile facerii însă este contestat…

Guvernul Ponta II trece de chinurile facerii însă este contestat…

Ieri a fost anunțată componența noului guvern Ponta II, echipă care a stârnit controverse aprinse pe motivul incopatbilității unora dintre miniștri sau pe motivul cercetării penale ce vizează alți miniștri. Aceste elemente nu sunt departe de adevăr pentru că în noul guvern Ponta mulți dintre miniștri sunt indivizi controversați și cu multe probleme de imagine. Dimensiunea politică a acestui guvern a provocat discuții aprinse și a dat prilej de atacuri dure din partea opoziției. Principalul motiv al criticilor îl constituie redimensionarea guvernului Ponta II care are 27 de miniștri în comparație cu ultimul guvern Boc sau guvernul Ungureanu care aveau în componență 16 miniștri. USL, alianța care a „câștigat” alegerile cu patru milioane și jumătate de voturi, susține că este legitimă să guverneze fapt care nu poate fi un scor politic satisfăcător pentru că alegătorii români cu drept de vot sunt aproape nousprezece milioane. Minciunile spuse de liderii USL încep să se arate începând cu impozitele care urmează să fie majorate și până la numărul excesiv de paramentari români deși în campanie se promisese altceva. Modul în care se configurează noua administrație a României demonstrează o presiune majoră asupra liderilor USL de a satisface clientela politică, care a ajutat într-o măsură sau alta la câștigarea alegerilor, iar această clientelă politică trebuie mulțumită într-o formă sau alta. În noul guvern sunt unii miniștri contestați și cu probleme penale, aspect ce nu poate fi trecut cu vederea de către societate care dorește primenirea clasei politice. Aceleași probleme există și în Parlament: mulți deputați și senatori sunt urmăriți penal iar alții au probleme de exprimare și grave probleme de reprezentare în forul legislativ. Numărul de parlamentari este excesiv: 588, mai mulți decât în SUA unde trăiesc aproape 300 de milioane de locuitori în raport cu doar 20 de milioane de români. Aceste anomalii politice și de reprezentare nu sunt altceva decât lipsa de cultură politică din societate sau lipsa de respect față de cetățean a politicienilor. Dificultatea românilor de a înțelege politica și disprețul clasei politice față etica socială și față de societate au condus la această stare de lucruri care afectează  într-o formă sau alta cetățeanul român ce privește nedumerit momentul schimbării. Este la fel de adevărat că situația expusă mai sus se datorează în mare parte guvernelor articulate de PDL care au avut o aroganță extremă și au administrat în societatea în total dezacord cu interesele generale. Lipsa de comunicare a liderilor PDL a condus la această stare de lucruri care acum se întoarce tot împotriva cetățenilor, nicidecum împotriva politicienilor care își prezervă într-un mod sau altul continuitatea politică. Fie că sunt la putere sau în opoziție politicienii din ambele tabere se înțeleg între ei, fac afaceri, își asigură resursele necesare existanței politice deși nu merită acest lucru. Tot politicienii sunt cei care reclamă faptul că este nevoie de reformare a societății românești, reformă  pe care nimeni din clasa politică nu o dorește, tipul acesta de discurs fiind util doar în campaniile electorale. Oricum nu cei din clasa politică sunt cei care plătesc impozitele națiunii, nu ei sunt cei care duc greul în această țară și nici nu se ostenesc prea mult să se intereseze de problemele cetățeanului care ascultă tăcut și privește acest spectacol cu multă dezamăgire. În acest timp unii dintre noi se întreabă: Oare ce strategie de campanie vor folosi politicienii peste patru ani și cine ne va minți atunci?

Enache TUȘA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *