Ioan Rus promite 250 km de autostradă, până în 2016

  •  
  •  
  •  
  •  

Rețeaua autostrăzilor din România, care totalizează 700 kilometri în prezent, va fi extinsă cu 50 kilometri în acest an și cu 200 de kilometri în 2016, a declarat marți ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care a anunțat un necesar de finanțare de aproape 30 miliarde euro până în anul 2030.

“În acest moment avem spre 700 kilometri de autostradă în operare. În 2016, cu siguranță finalizăm și vom putea circula pe Sibiu – Nădlac, pe Cluj – Borș, cu o excepție între Mihăiești și Suplacu de Barcău, care ar putea fi finalizată în 2017, pe Cluj – Târgu Mureș, Târgu Mureș – Făgăraș, Sibiu – Făgăraș, Făgăraș – Brașov în situația în care vom fi extraordinari de activi, dacă nu în 2017. Cu certitudine vor fi încă 250 de kilometri de autostradă în 2016”, a anunțat Rus, într-o conferință de presă.

Referindu-se la deschiderile programate în acest, ministrul a enumerat lotul 2 de la Nădlac – Arad (16,6 km), lotul 2 Timișoara – Lugoj (25,7 kilometri), Gilău – Nădășelu (8,7 kilometri) și 4,9 kilometri pe autostrada București – Ploiești.

Până în anul 2030, România ar urma să construiască 725 kilometri de autostradă, 184 de kilometri de autostradă fazată și 1.809 kilometri de drum expres, costul total fiind estimat la 28,6 miliarde euro, inclusiv TVA.

Potrivit informațiilor prezentate de Rus, sumele pentru investițiile în infrastructură vor putea fi asigurate în următorii ani din finanțări europene de 6 miliarde euro (incluzând cofinanțarea națională), acciza la motorină, rovinietă, concesiuni și parteneriate public-private (4 miliade euro) și credite de la Banca Europeană de Investiții, BERD și Banca Mondială.

“Există și sursă BEI, BERD, Banca Mondială pe care nu le-am valorificat cum se cuvine”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Prin programele cu finanțare europeană, România are ka dispoziție 1 miliard euro pentru perioada de alocare 2007-2013 și 5 miliade euro pentru intervalul 2014-2020.

“Ultima scuză este că nu avem bani”, a spus ministrul, arătând că până în prezent principalele probleme în domeniul dezvoltării infrastructurii au fost ineficiența și lipsa structurării proiectelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *