Platon spunea: „Niciodata sa nu descurajezi persoana care face un progres continuu, indiferent de cat de incet il face!”
Pentru a asigura un bun start in noul an scolar, precum si pentru a dezvolta abilitatile de literatie ale elevilor din cadrul Liceului Tehnologic „Nicolae Dumitrescu” din Cumpana, judetul Constanta, in perioada aprilie – august 2022, Centrul de Resurse Educationale si Psihosociale CREPS Constanta, cu sprijinul financiar al United Way Romania – Drumul Impreuna România (UWRo), a implementat proiectul: „Aventura prin lectura!”
Prin implementarea proiectului, s-au asigurat cele trei climate necesare dezvoltarii abilitatilor privind literatia si asigurarea progresului educational pentru cei 60 de elevi implicati in proiect.
-
Climatul fizic a fost asigurat prin amenajarea celor doua Cluburi de literatie, cate unul in fiecare locatie a Liceului, prin dotarea cluburilor cu tot mobilierul necesar: fotolii, canapele, biblioteci, mese, scaune etc. De asemenea, cei 60 de elevi participanti la proiect au beneficiat zilnic de masa calda asigurata prin bugetul proiectului.
-
Climatul educational a fost asigurat prin dotarea celor doua Cluburi de literatie cu carti, jocuri educationale, materiale didactice atractive etc., precum si prin angajarea unui expert educational pentru moderarea activitatilor de literatie.
-
Climatul psihologic a fost asigurat prin crearea unui mediu de confort emotional, apreciativ si de valorizare a progresului obtinut, indiferent cat a reprezentat acest progres.
Proiectul, desi nu a rezolvat toate situatiile legate de intelegerea textelor citite, sau de modul efectiv de citire, a reprezentat un bun inceput, foarte apreciat de copiii participanti la activitatile proiectului.
Proiectul a primit un sprijin consistent din partea conducerii Liceului, din partea unor parinti si a voluntarilor.
Avand in vedere rezultatele obtinute, consideram ca proiectele de acest fel sunt extrem de bine- venite pentru cresterea gradului de atractivitate a activitatilor scolare si extrascolare si implicit pentru cresterea rezultatelor scolare ale elevilor.