Mamaia promovată pe sume considerabile

  •  
  •  
  •  
  •  

Taxa de promovare a stațiunii Mamaia încasată de Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării a stârnit multe controverse. Nu cu privire la cuantumul ei, nici cu privire la modalitatea de colectare, ci cu privire la modul în care au fost cheltuite sumele obținute din această taxă locală. Astfel că, în urma solicitării consilierului liberal municipal, Ana Marcu, și a solicitării oficiale din partea Consiliului Local Municipal, Corina Martin – președintele asociației – a întocmit un raport cu privire la cheltuielile făcute în fiecare an.

2013

Conform documentului semnat de Corina Martin, în calitate de preşedinte al asociaţiei, în 2013, această entitate a cheltuit, pentru imnul staţiunii Mamaia, acel controversat „Viva Mamaia!”, suma de 213.047,87 de lei. În acelaşi an, asociaţia a dat, pentru finanţarea parţială a cheltuielilor de organizare a celei de-a doua ediţii a Festivalului Antic Tomis, suma de 84.914,91 de lei. Tot atunci, pentru realizarea filmului oficial de promovare a staţiunii Mamaia şi a Satului de Vacanţă, a fost alocată suma de 53.055 de lei.

2014

În 2014, Asociaţia Litoral – Delta Dunării a cheltuit banii astfel: 344,89 de lei pentru rezervarea domeniului website-ului staţiunii Mamaia, „servicii consultanţă juridică întocmire regulament Comisie şi consultanţă juridică lunară – 3.000 de lei pentru Regulament” şi „700 de lei/lunar pentru consultanţă acordată de jurist (perioada februarie-decembrie 2014), 183.842,85 de lei pentru contractarea şi lansarea campaniei de publicitate «Mamaya Style» (6 layout-uri)”, adică acea campanie pentru care Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a solicitat în mod expres modificarea, pe motiv că este discriminatorie şi are conţinut sexist.
Alte sume de bani au fost cheltuite de asociaţie pe şepci şi pentru participarea la diverse evenimente de profil. Spre exemplu, doar pentru participarea la Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară (chirie stand şi show) au fost alocaţi 126.579,49 de lei. O altă sumă considerabilă a fost cheltuită pentru promovarea staţiunii la „Fashion Luxury Day” Mamaia, şi anume 75.049,90 de lei. Cu alte cuvinte, asociaţia a dat peste 75.000 de lei pentru a promova staţiunea în cadrul unui eveniment organizat în staţiune. Participarea la ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României a costat, surpriza surprizelor, doar 734,45 de lei, deci cu peste 120.000 de lei mai puţin faţă de ediţia din primăvară.Interesant este că, în vreme ce şepcile pentru campania „Mamaia Style” au costat 23.486 de lei, organizarea spectacolului pentru deschiderea sezonului estival la 1 Mai s-a ridicat la doar 4.200 de lei.

2015

Anul acesta, Asociaţia Litoral – Delta Dunării alocă 1.000 de lei lunar pentru servicii de consultanţă juridică. Participarea la Târgul de Turism de la Tel Aviv a costat 7.374,26 de lei, realizarea materialelor de promovare a staţiunii Mamaia (în limba română, în ebraică şi în germană) – broşura generală de prezentare a staţiunii, de opt pagini, şi „broşura de nightlife Mamaia – Party ’til dawn” de patru pagini au presupus cheltuieli de 33.996,16 lei, participarea la Târgul de Turism de la Berlin – 2.545,89 de lei.Tot în 2015, pentru participarea la Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară, au fost cheltuiţi 93.030,70 de lei. Organizarea evenimentului pentru deschiderea sezonului estival a costat aproape dublu faţă de anul trecut: 8.031,90 de lei. Nu în ultimul rând, pentru realizarea materialelor de promovare a staţiunii Mamaia (în limbile turcă şi italiană): broşură generală de prezentare a staţiunii (8 pagini), broşură de nightlife „Mamaia – party ’til dawn” (4 pagini), DVD şi cutii cu filmul staţiunii Mamaia – 79.318,46 de lei.Conform documentului semnat de Corina Martin, în 2013 şi 2014, din taxa de promovare a staţiunii Mamaia Asociaţia Litoral – Delta Dunării a încasat 1.800.000 de lei, din care a cheltuit 1.328.079,29 de lei.

Sursa: ziuaconstanta.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *