duminică, septembrie 22, 2019
Acasă > Administratie > Planuri noi pentru traficul din municipiul Constanţa şi localităţile limitrofe

Planuri noi pentru traficul din municipiul Constanţa şi localităţile limitrofe

Se anunţă schimbări importante în ceea ce priveşte traficul din municipiul Constanţa şi localităţile limitrofe. Administraţia locală are în plan înfiinţarea unei societăţi pe acţiuni, în cadrul căreia oraşul Constanţa, împreună cu unităţile administrativ-teritoriale din vecinătate, să aibă acţiuni, în funcţie de numărul de locuitori. Totodată, sistemul de tip „Park and ride“, implementat cu succes în marile oraşe europene, ar putea apărea într-un final şi în Constanţa.

„Militez pentru înfiinţarea unei societăţi pe acţiuni publice, societate în care municipiul Constanţa, oraşul Năvodari, Lumina, Ovidiu, Valu lui Traian, Cumpăna şi comuna Agigea să aibă acţiuni, în funcţie de numărul de locuitori. Se capitalizează societatea de către aceste UAT-uri şi aprobăm o asociaţie de dezvoltare intercomunitară pentru transport, stabilim ca societatea pe acţiuni să fie operatorul de transport, înfiinţăm şi o autoritate de transport şi am creat un triunghi european după care se implementează orice proiect, nu doar cele pe fonduri europene”, a declarat viceprimarul cu atribuţii de primar al municipiului Constanţa, Decebal Făgădău.

Sistemul „Park and ride“

În mare parte, ambiţiosul proiect se bazează pe un raţionament extrem de simplu, prin care se vrea fluidizarea traficului, aglomerat treptat în ultimii ani. Constănţenii care lucrează în municipiul Constanţa, dar locuiesc în localităţile învecinate îşi vor putea lăsa autoturismele într-o parcare de la intrarea în oraş, pentru a lua autobuzul până la locul de muncă. În schimbul acestei practici, utilizatorii vor beneficia de reduceri pentru diverse lucruri.

„Cine îşi va lăsa maşina în parcare va primi un tichet, cu care să beneficieze de reducere la închirierea bicicletei sau reducere la tichetul pentru transportul în comun. Dacă se dezvoltă o politică de colaborare cu mai mulţi agenţi economici, aşa cum se întâmplă în majoritatea oraşelor turistice, primeşti un carneţel de vouchere cu care, dacă ai folosit autobuzul sau bicicleta, ai discount-uri la muzee, magazine, restaurante şi aşa mai departe”, a explicat Decebal Făgădău.

„Este un chin să intri şi să ieşi cu maşina“

Autogările existente în municipiul Constanţa nu sunt pe placul primarului interimar, care are în plan înfiinţarea a două noi autogări. Prima ar urma să fie construită la intrarea în municipiul Constanţa, dinspre localităţile Cumpăna şi Agigea, iar cea de-a doua, în zona Centrului Comercial Maritimo, de unde vor fi colectate rutele Ovidiu, Năvodari şi Valu lui Traian.

„Este depăşit cel puţin moral, să nu spun şi funcţional modelul autogării Nord, care supraaglomerează o zonă şi aşa aglomerată. Să nu mai spun de modelul autogării de la Gară, acolo este un chin să intri şi să ieşi cu maşina. În aceste zone, de colectare, vor fi puncte nodale atât pentru transportul urban al operatorului nostru, cât şi puncte de debarcare şi îmbarcare pentru rutele intrajudeţene, interjudeţene, interregionale sau chiar naţionale şi internaţionale. În acest fel, se va evita traversarea oraşului cu rute Mangalia – Năvodari, care de-a lungul municipiului Constanţa, în loc să aibă două puncte nodale, fac 10 opriri şi mai colectează şi ei călători în municipiu. Nu este normal să se întâmple aşa ceva. Trebuie să corelăm rutele municipale cu rutele periurbane”, a adăugat Decebal Făgădău.

Sursa: cugetliber.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *