Acasă > Social > Platforma pentru transportul multimodal, o necesitate pentru Europa de est

Platforma pentru transportul multimodal, o necesitate pentru Europa de est

Un nou eveniment important pentru comunitatea portuară din sfera multimodalismului a avut loc la sediul CN APM SA Constanţa astăzi, 4 decembrie 2014, după lansarea Centrului de Dezvoltare Multimodală din luna aprilie a.c..

Seminarul s-a desfăşurat sub egida CN APM SA Constanţa şi a Centrului de Dezvoltare Multimodală având ca obiectiv prezentarea realizărilor pachetelor de lucru 7 şi 4 din cadrul proiectului ADB Multiplatform (Adriatic-Danube-Black Sea Multimodal Platform), proiect finanţat de Uniunea Europeană prin Programul Transnaţional de Cooperare South East Europe. Partenerii proiectului sunt firme de stat şi private din următoarele ţări: Austria (1), Bulgaria (5), Grecia (3), Ungaria (3), Italia (9), Slovacia (3), Slovenia (3), Albania (3), Croaţia (4), Muntenegru (3), Serbia (3), Ucraina (1), România (3). Liderul de proiect este Regiunea Autonomă Friuli Veneţia Giulia, Italia, scopul fiind acela de a promova soluţiile de transport multimodal între porturile din regiunea Europa de Sud Est (porturi la Marea Neagră, Marea Egee şi Marea Adriatică) şi zona de hinterland deservită de acestea. Proiectul ADB Multiplatform se încadrează în cel de-al treilea apel pentru dezvoltarea unor proiecte strategice, tema 3.2.: Creşterea gradului de accesibilitate la reţele multimodale de transport între porturi şi ţări fără ieşire la mare, obiectivul principal al proiectului fiind o mai bună integrare a regiunii de sud-est a Europei pe piaţa Uniunii Europene, prin creşterea gradului de eficienţă, atractivitate şi competitivitate a sistemului de transport din această regiune, în concordanţă cu standardele UE.

Întâlnirea a fost moderată de către reprezentanţii CN APM SA Constanţa şi de către preşedintele Romanian Intermodal Association (RIA) Costel Stanca.

Alexandru Crăciun, şef Serviciu Contracte Închirieri şi Concesiuni şi responsabil al pachetului de lucru 7, a prezentat rezultatele obţinute în cadrul pachetului privind transportul containerizat pe Dunăre, precum şi acţiunile viitoare ce vor trebui luate pentru dezvoltarea acestui tip de transport pe traseul Bratislava-Constanţa, cum ar fi: investiţii în infrastructura Dunării, în scopul de a asigura o perioadă mai lungă de navigabilitate; dezvoltarea sistemelor adecvate de ITC în scopul de a avea un flux bun de informații şi de urmărire facilă a mărfurilor; îmbunătățirea comunicării părţilor interesate de a avea o voce comună în dezbaterile privind dezvoltarea europeană în domeniul transporturilor; identificarea unor stimulente adecvate care pot stimula operatorii de transport să fie implicaţi în transportul de containere pe Dunăre; dezvoltarea terminalelor de containere în porturile dunărene; îmbunătăţirea conexiunilor cu hinterlandul porturilor interioare; modificări în procedurile administrative (de exemplu, proceduri vamale) şi cadrul legal pentru a face transportul intern mai atractiv.

Tot în cadrul seminarului a avut loc şi lansarea Sistemului informatic pilot pentru estimarea costurilor şi timpilor de transport mărfuri folosind modurile de transport fluvial şi rutier, realizat de către reprezentanţii firmelor Structural Management Solutions şi Teamnet.

Sistemul informatic are ca public ţintă operatorii economici din spațiul economic european şi pune la dispoziţia acestora o modalitate de estimare a timpilor și costurilor de transport containerizat al mărfurilor, ţinând cont de cantităţile de mărfuri, tipurile de mărfuri şi punctul de plecare şi de sosire. Folosind servicii de tip RIS (River Information Services), se vor analiza si defini factorii optimi ce vor fi luați în considerare pentru algoritmul de calcul al timpilor si costurilor de transport fluvial și, în mod similar, pentru transportul rutier se vor identifica și analiza datele disponibile ce vor putea fi luate în considerare în analiză. Pe baza feedback-ului de la stakeholderi, estimarea costurilor va fi actualizată şi rezultatele vor deveni mai exacte.

Președintele RIA a prezentat realizările din cadrul Centrului de Dezvoltare Multimodală, precum şi planurile de viitor. Astfel, activitatea Centrului se dorește a fi în principal axată pe: promovarea transportului multimodal, activități de cercetare, consultanță pentru dezvoltare și instruire, colaborarea cu alte centre intermodale europene, implicarea in proiecte europene viitoare.

Sursă: replicaonline.ro

Sursă foto: telegrafonline.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *