duminică, 20 septembrie 2020
Acasă > Editorial > Profesorii de nota 5…

Profesorii de nota 5…

Săptămâna trecută au avut loc examenele de titularizare în învățământ și circa 8000 de profesori suplinitori au susținut acest test  pentru a ocupa un loc titularizabil în sistemul de educație. Surprizele au fost de proporții dat fiind faptul că notele obținute au fost extrem de mici iar candidații profesori  i-au concurat pe elevi  în materia  perlelor. Acest examen demonstrează cel puțin două aspecte fundamentale: un prim aspect este cel al slabei pregătiri pe care cadrele didactice  o  arată cu ocazia fiecărei  evaluări și un al doilea aspect este cel al lipsei de interes din partea instituțiilor și a sistemului politic în ceea ce privește educația  societății dar și drumul pe care se îndreaptă  sistemul de învățământ românesc.  Calitatea slabă a educației se datorează  subfinanțării sistemului de educație și constatei migrații a dascălilor și a oamenilor competenți. Competențele dobândite prin înalta calificare a unor profesori nu sunt răsplătite și motivate de către sistem iar în cazul acesta profesioniștii aleg să migreze către zone din economie mai bine remunerate. În acest mod s-a ajuns la o calitate extrem de scăzută a învățământului din România datorită faptului că în sistem există oameni slab pregătiți pentru simplul motiv că acești oameni nu au unde să se integreze profesional datporită slabei pregătiri. În tot acest timp societatea consideră profesorii ca niște bieți slujbași care-și duc viața de pe o zi pe alta. Atunci când privim spre statele europene și către sistemele lor de educație trebuie să ne aducem aminte că salariile profesorilor din Occident sunt de treizeci de ori mai mari decât ale confraților lor români. În aceste condiții cum poate sistemul instituțional românesc să motiveze cei mai buni profesioniști să rămână în sistemul de educație și să facă performanță? Ce anume ar motiva tinerii să se îndrepte către o carieră didactică și să creeze spiritul academic într-o Românie care se manelizează și devine agramată pe zi ce trece? Cum vom reuși să redăm autoritatea morală și respectul dascălilor așa cum a fost odinioară într-o societate în care a fi profesor echivalează cu a fi muritor de foame…marginalizat și privit cu oarecare milă ? Câți dintre cei care ne conduc destinele se întreabă astăzi unde vom ajunge în aceste condiții în care jumătate in absolvenții de liceu nu știu să scrie și să vorbească corect românește  și nu au citi în viața lor o carte de la prima până la ultima pagină ? Cine va produce resursele necesare traiului cotidian pentru acesti tineri? Este evident că nimeni nu dorește să răspundă acestor întrebări așa cu nimeni nu a dorit ca aceste lucruri să se schimbe în ultimii 20 de ani de așa-zisă democrație. Poporul blând și cuminte este consternat de aceste rezultate și așteaptă ca cineva  să le spună ce anume trebuie făcut pentru a ieși din acest marasm în care ne aflăm din punct de vedere economic, valoric, politic și cultural.  Rezultatele slabe obținute de profesorii care au susținut examenul de titularizare mai demonstrează o stare de  fapt concretă care se manifestă în acest mod de mulți ani fără ca cineva să plătească pentru tot răul produs societății. NU se dorește ca societatea să iasă din acest marasm și lucrurile să se îndrepte altfel ne vom întreba mult și bine unde ne sunt profesorii adevărați ?

Enache TUȘA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *