Potrivit standardelor EEC –UNO, Canalul Dunăre – Marea Neagră se situează în clasa a șasea de canale interioare, cea mai mare clasă pentru astfel de contrucţii.
Leagă portul Cernavodă cu portul maritim Constanța, scurtând cu aproximativ 400 km ruta mărfurilor de la Marea Neagră până la porturile dunărene din Europa Centrală.
În plus, folosind această rută, mărfurile din Australia și Orientul îndepărtat, destinate Europei Centrale, își scurtează drumul cu 4.000 km.
Prin deschiderea Canalului Main – Rin, în anul 1992, a fost realizată o conexiune navigabilă directă între Portul Constanța și Portul Rotterdam. Principalul avantaj al Canalului Dunăre – Marea Neagră este legătura directă cu Portul Constanţa, cel mai mare port maritim de la Marea Neagră și unul dintre cele mai mari din Europa.
Traficul pe canalele navigabile efectuat de la începutul anului până în prezent este de 13.730.566 tone capacitate, reprezentând 103,6% din nivelul prognozat pentru această perioadă. Principalele destinaţii ale mărfurilor transportate pe canalele navigabile au fost România – 40%, Serbia – 25%, Bulgaria – 10%, Ucraina 10% și Ungaria 6%.
Sursa: Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile S.A.