Ministrul Trsnporturilor, Sorin Grindeanu, anunță că au început lucrările de reparații la infrastructura feroviară din incinta Portului Constanța.
Au fost deja semnate ordinele începere a lucrărilor și procesele verbale de predare a amplasamentelor pentru repararea a 35 de linii (cu o lungime totală de 13,39 km) și a 75 aparate de cale.
Finanțarea este asigurată din Fondul de rezervă al Guvernului României.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA precizează, totodată, că lucrările de reparații și întreținerea a infrastructurii feroviare publice din incinta Portului Constanța, administrate de SRCF Constanța, au fost stabilite în conformitate cu prevederile Măsurii 4.1 din memorandumul pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța, inițiat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și au drept scop redeschiderea pentru circulație și manevră a unor linii, închise în prezent din motive tehnice, și readucerea în regim normal de funcționare a aparatelor de cale.
În cadrul Priorității 1 au fost incluse 35 de linii, cu o lungime totală de 13,398 km, și 75 aparate de cale. Din cauza volumului mare de lucrări și având în vedere caracterul urgent al lucrărilor, pentru reducerea timpului de efectuare a reparațiilor, respectiv a termenului de redeschidere a liniilor, lucrările prevăzute la Prioritatea 1, au fost împărțite în două loturi:
- Lotul 1. lucrări pe 19 linii, totalizând 6.589 km și 32 aparate de cale;
- Lotul 2: lucrări pe 16 linii, totalizând 6,809 km și 43 aparate de cale.
Lucrările de reparații (Lotul 1)se desfășoară pe raza de activitate a stațiilor Port Zona A, Port Zona B, iar lucrările de reparații (Lotul 2)se desfășoară pe raza de activitate a stațiilor Port Zona B și Port Mol V.